بنابراین، یک نگرانی ناسالم با برچسب زدن یک کیک شکلاتی خیس اسفنجی به عنوان «خوب یا بد» چقدر می‌تواند به یک سبک زندگی ناسالم کمک کند؟

برای پاسخ به این سوال، محققان نیوزیلندی به این موضوع پرداختند که مردم چه احساسی نسبت به یکی از غذاهای مقوی‌تر در رژیم غذایی ما دارند: کیک شکلاتی.

آیا احساس گناه با خوردن کیک بستنی کاراملی شکلاتی در مقایسه با افرادی که به کیک شکلاتی صرفاً به عنوان یک غذای جشن می نگرند می تواند منجر به نتایج متفاوتی در خوردن و سلامتی شود؟

بررسی رفتارهای سلامتی و غذایی 294 بزرگسال که از آنها در مورد رژیم غذایی، سبک زندگی و دیدگاه آنها در مورد غذاهای خاص با فاصله 18 ماه سؤال شد، سرنخ هایی به دست آمد.

از هر چهار نفر یک نفر کیک بستنی شکلاتی لیوانی را با احساس گناه مرتبط می داند. همه آن را به عنوان یک غذای لذت بخش جشن می دیدند. زنان تقریباً دو برابر مردان احتمال داشت که کیک شکلاتی را با احساس گناه مرتبط کنند.

حدود نیمی از افراد تمایل به کاهش وزن داشتند، در افرادی که کیک شکلاتی را با احساس گناه مرتبط می‌دانند، این تمایل بیشتر بود.

افرادی که در مورد کیک شکلاتی احساس گناه می‌کردند، به احتمال زیاد رفتارهای غذایی سالم کمتری داشتند و سطح کنترل رفتاری کمتری داشتند. همین گروه از افراد نیز تغذیه خود را ناسالم ارزیابی کردند و کمتر مطمئن بودند که می توانند در آینده سالم تر غذا بخورند.

افرادی که در مورد کیک بستنی یخچالی شکلاتی احساس گناه می‌کردند، به احتمال زیاد رفتارهای غذایی سالم کمتری داشتند و سطح کنترل رفتاری کمتری داشتند.

پس 18 ماه بعد همه چطور بودند؟ احساس گناه در مورد خوردن کیک شکلاتی با افزایش 2.4 کیلوگرمی وزن در مقایسه با تنها 0.4 کیلوگرم در افرادی که کیک شکلاتی را به عنوان غذای جشن می پنداشتند، مرتبط بود.

افرادی که گفته اند یک هدف کوتاه مدت سه ماهه برای کاهش وزن دارند، اگر کیک شکلاتی را با احساس گناه مرتبط کنند، کمتر به آن دست خواهند یافت.

  • منابع: 
    1. Using perceptions of chocolate cake to predict weight loss
  • تبلیغات: 
    1. پشت پرده راز یکی از وزرای فاسد در کشوری مرموز
    2. با استفاده از انار می توان قد کودکان خود را افزایش دهید
    3. کدام چهره مشهور این خرما را هر روز می فروشد؟
    4. استفاده از آجر سفالی در تهیه تابلو فرش

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *