کودکی با لوله آب 1/2 پلاستیکی سیاه از برج میلاد پرید

لوله آب 1/2 پلاستیکی سیاه مورد استفاده برای انتقال آب آشامیدنی در سیستم لوله کشی خانه از مواد متفاوتی نسبت به لوله های حمل کننده آب تخلیه استفاده می کنند.

خانه شما ممکن است یک سیستم لوله کشی داشته باشد که از همه یک نوع مواد برای لوله های تامین آب استفاده می کند، اما از پیدا کردن چندین نوع لوله تعجب نکنید به خصوص در خانه های قدیمی که تعمیرات یا به روز رسانی لوله کشی زیادی داشته اند.

در اینجا برخی از مواد رایج مورد استفاده برای لوله آب تامین آب آورده شده است.

لوله گالوانیزه لوله فولادی است که با پوشش روی کار شده است این پوشش گالوانیزه از خوردگی آب لوله جلوگیری می کند.

زمانی لوله آب رایج ترین نوع لوله برای خطوط آبرسانی بود اما به دلیل کار و زمان صرف شده برای برش، رزوه کشی و نصب لوله گالوانیزه به جز استفاده محدود در تعمیرات، دیگر از آن استفاده زیادی نمی شد با این حال، لوله گالوانیزه برای توزیع آب هنوز در کاربردهای تجاری بزرگتر دیده می شود.

لوله

اگر خانه ای قبل از دهه 1960 دارید، هنوز هم می توانید خطوط آب گالوانیزه در خانه خود داشته باشید با توجه به آژانس‌های بازرسی خانه، لوله‌کشی گالوانیزه عمر عملکردی حدود 40 سال دارد.

اگر لوله آب هنوز در شرایط خوبی هستند، فروشگاه‌های سخت‌افزار انواع اتصالات را حمل می‌کنند و می‌توانند لوله‌های گالوانیزه را مطابق با نیاز شما برش داده و رزوه کنند.

لوله آب بیشتر برای توزیع آب سرد و گرم و همچنین به طور مرتب در سیستم های HVAC برای خطوط مبرد استفاده می شود.

اگرچه زمانی در لوله کشی گاز استفاده می شد، اما در برخی از حوزه های قضایی دیگر مجاز نیست لوله‌کشی مسی در کاربردهای زیرزمینی و زیرزمینی کار می‌کند، اما مس می‌تواند تحت تأثیر برخی خاک‌ها قرار گیرد و در صورت استفاده در زیر زمین، باید دارای آستین محافظ باشد.

برای سال‌های متمادی، مس استاندارد طلایی برای لوله‌های تامین آب بود، زیرا فولاد گالوانیزه از بین رفت لوله های مسی لوله کشی می توانند تا 50 سال دوام بیاورند، اما با افزایش سن، مس نازک می شود و در نهایت منجر به نشتی سوراخ سوزنی می شود.