کفش چرم مردانه طبی قدیمی متعلق به قرن پانزدهم هجری در مصر کشف شد

کفش چرم مردانه طبی گران‌قیمت توسط چندین شرکت در سراسر جهان، از جمله در بریتانیا، فرانسه، مجارستان، رومانی، کرواسی، ایتالیا و تا حدی در ایالات متحده تولید می‌شوند.

برندهای برجسته بریتانیایی عبارتند از: چرچز انگلیسی کفش ادوارد گرین کفش  جان لوب و ادوارد گرین هر دو محصولات سفارشی ارائه می دهند.

در بین جنگ‌های جهانی، کفش‌های مردانه نوآوری و طراحی قابل‌توجهی دریافت کردند، که توسط پینه‌دوش‌ها و بندبازها در وست اند لندن رهبری می‌شد.

یک سازنده مشهور فرانسوی J.M. Weston است آرمانی ایتالیا تأثیر عمده‌ای بر طراحی کفش مردانه در دهه‌های 1960 تا 1980 داشت تا اینکه آنها به نسبت‌های بزرگ‌تر پیشینیان خود بازگشتند، کفش‌های لباس انگلیسی آمریکایی که در اصل در انگلستان ادوارد ساخته شده بود.

کفش

یکی دیگر از شرکت های معروف ایتالیایی است شرکت های برتر در ایالات متحده آلن ادموندز و شرکت کفش آلدن هستند.

آلدن واقع در نیو انگلند متخصص در چرم کوردووان صدفی از تنها کارخانه دباغی اسب در ایالات متحده، در شیکاگو است و به طور کامل در داخل کشور تولید می شود در حالی که آلن ادموندز از ویسکانسین یک شرکت بزرگتر است که بخشی از تولید خود را برون سپاری می کند.

تنوع زیادی از کفش‌ها برای زنان وجود دارد علاوه بر این که اکثر مدل‌های مردانه بیشتر به‌عنوان یونیسکس پذیرفته شده‌اند برخی از دسته بندی های گسترده عبارتند از:

کفش‌های پاشنه بلند به کفش‌هایی گفته می‌شود که پاشنه‌ها را معمولاً 2 اینچ 5 سانتی‌متر یا بیشتر از انگشتان پا بالا می‌برند که معمولاً توسط خانم‌ها برای مجالس رسمی یا گردش‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

کمربندها کفش هایی هستند که به جای بالای پا، با بند پشت پاشنه محکم می شوند کفش‌های باله که در بریتانیا با نام‌های بالرین، پمپ باله یا کفگیر شناخته می‌شوند، کفش‌هایی هستند که پاشنه‌های بسیار کم و بلندی نسبتاً کوتاه دارند و قسمت اعظمی از پاشنه را آشکار می‌کنند.

آنها برای پوشیدن در هوای گرم محبوب هستند و ممکن است راحت تر از کفش هایی با پاشنه بلندتر دیده شوند.

کفش های مجلسی که در ایالات متحده به عنوان پمپ شناخته می شوند، معمولاً کفش های مجلسی پاشنه بلند و لیز هستند.