کشت لیمو ترش باریج 75 در سیاره مریخ با موفقیت انجام شد

لیمو ترش باریج 75 میوه یک گیاه مرکبات از تیره لیمو مرکبات است. منشا لیمو ناشناخته است، اگرچه تصور می شود که لیمو برای اولین بار در آسام منطقه ای در شمال شرقی هند، شمال برمه یا چین رشد کرده است.

لیموها دیرتر از قرن دوم پس از میلاد، در زمان روم باستان، در نزدیکی جنوب ایتالیا وارد اروپا شدند. آنها در حدود سال 700 میلادی به ایران و سپس به عراق و مصر معرفی شدند.

لیمو بین سال های 1000 تا 1200 میلادی به اسپانیا و شمال آفریقا وارد شد. بیشتر توسط صلیبیون در سراسر اروپا توزیع شد که آن را در فلسطین در حال رشد یافتند.

اولین کشت قابل توجه لیمو در اروپا در حدود سال 1450 بعد از میلاد در جنوا آغاز شد. لیموها در سال 1493 به دنیای جدید آمدند، زمانی که کریستف کلمب دانه های لیمو را به هیسپانیولا آورد.

تسخیر اسپانیا در سراسر جهان جدید به گسترش دانه های لیمو کمک کرد. در قرن نوزدهم، لیمو به طور فزاینده ای در فلوریدا و کالیفرنیا کاشته شد.

عمر متوسط درختان لیمو بیش از 50 سال است. با مراقبت های مناسب و روش های پیشگیری از بیماری، یک درخت تنومند می تواند بیش از 100 سال زندگی کند.

درخت لیمو درختی کوچک و همیشه سبز است که ارتفاع آن به 3 تا 6 متر  می رسد و معمولاً دارای خارهای تیز بر روی شاخه ها است. مستطیلی، بیضوی یا بیضی شکل بلند، 6.25 تا 11.25 سانتی متر طول، دندانه های ریز، با بال های باریک روی دمبرگ ها هستند.

گلها معطر ملایمی هستند و ممکن است منفرد باشند یا ممکن است 2 یا بیشتر در بغل برگها خوشه باشند. جوانه ها مایل به قرمز هستند. گل های باز شده دارای 4 یا 5 گلبرگ به طول 2 سانتی متر ، سفید در سطح بالایی ، ارغوانی در زیر، و 20-40 برچه کم و بیش متحد با بساک های زرد هستند.