چاقو میوه خوری دسته سرامیکی قدیمی متعلق به قرن پانزدهم هجری در مصر کشف شد

چاقو میوه خوری دسته سرامیکی از اسکاندیناوی قدیم ابزار یا سلاحی است با لبه یا تیغه ای که معمولاً به دسته یا دسته وصل می شود یکی از اولین ابزارهای مورد استفاده بشر، چاقوها حداقل 2.5 میلیون سال پیش ظاهر شدند، همانطور که ابزار اولدووان نشان می دهد.

تیغه‌های چاقو که در اصل از چوب، استخوان و سنگ (مانند سنگ چخماق و ابسیدین) ساخته شده‌اند، در طول قرن‌ها، همگام با پیشرفت‌های متالورژی و ساخت، از مس، برنز، آهن، فولاد، سرامیک و تیتانیوم ساخته شده‌اند.

بیشتر چاقوهای مدرن دارای تیغه های ثابت یا تاشو هستند. الگوها و سبک های تیغه بر اساس سازنده و کشور مبدا متفاوت است.

چاقوها می توانند اهداف مختلفی داشته باشند شکارچیان از چاقوی شکاری استفاده می کنند، سربازان از چاقوی جنگی استفاده می کنند، پیشاهنگان، چادرنشینان و کوهنوردان یک چاقوی جیبی حمل می کنند.

چاقو

چاقوهای آشپزخانه برای تهیه غذا (چاقوی آشپز، چاقوی غذاخوری، چاقوی نان، چاقو)، چاقوهای رومیزی (چاقوی کره ای و چاقوی استیک)، سلاح (خنجر یا تیغه سوئیچ)، چاقو برای پرتاب یا شعبده بازی، و چاقو برای مراسم مذهبی وجود دارد.

لبه تیغه می تواند ساده یا دندانه دار یا ترکیبی از هر دو باشد چاقوهای تک لبه ممکن است دارای یک لبه معکوس یا لبه کاذب باشند که بخشی از ستون فقرات را اشغال می کند.

این لبه ها معمولاً دندانه دار هستند و برای بهبود عملکرد بیشتر استفاده می شوند.

دسته ای که برای گرفتن و دستکاری ایمن تیغه استفاده می شود، ممکن است شامل یک تانگ باشد، بخشی از تیغه که به داخل دسته کشیده می شود.

چاقوها با گیره های جزئی ساخته می شوند (تا قسمتی به سمت دسته کشیده می شوند، که به عنوان “چشمه های چوبی” شناخته می شود) یا بند های کامل (طول کامل دسته را که اغلب در بالا و پایین قابل مشاهده است) ساخته می شوند.

روش ساخت انترکادو نیز در چاقوهای عتیقه برزیل وجود دارد، مانند چاقوی سوروکابان، که شامل پرچ کردن تیغه ای تغییر کاربری شده به ریکاسو یک دسته بدون تیغه است.