نانوایی با خاک گل ارکیده نان می پزد

برای جبران کمبود خاک گل ارکیده در دسترس باغبان، تامین کنندگان موادی را جمع آوری می کنند که اصلاً خاک واقعی ندارند.

چرا آن ها این کار را انجام دادند؟ از آنجا که مواد طبیعی بسیار خوبی مانند پیت ماس کانادایی و الیاف نارگیل وارداتی به نام کویر وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با سنگ‌هایی که مانند ذرت بوداده برای زهکشی حرارت داده شده‌اند (ورمیکولیت و پرلیت) ترکیب کرد.

نتیجه نهایی یک ماده خاک‌مانند است این ماده برای شروع بذر یا پیوندهای کوچک عالی است اما برای گلخانه‌دارانی که بسترها یا گلدان‌های بزرگ را پر می‌کنند مخلوط بدون خاک بسیار سبک است. گیاهان سنگین از بین می روند و کمبود مواد مغذی به سرعت ظاهر می شود.

اگر می‌خواهید گوجه‌فرنگی بلند درختان مرکبات، آووکادو، گیاهان آپارتمانی یا حتی ذرت بزرگ بکارید، مخلوط بدون خاک تنها بخشی از راه حل است.

خاک

از آن برای شروع گیاهان یا مخلوط کردن با خاک های دیگر استفاده کنید اما فقط برای رشد گلخانه ای به آن اعتماد نکنید.

برای گسترش خاک‌های طبیعی کمیاب و محدود ما، تامین‌کنندگان خاک یا زیر خاک موجود را با مواد اصلاح‌کننده یا عناصر خاک‌مانند از جمله کود کمپوست، ماسه، کمپوست شهری، پیت ماس خرد شده پوست، پرلیت، ورمیکولیت یا شن ریز مخلوط می‌کنند.

آن را با هم مخلوط می کنند و به صورت عمده یا کیسه های غول پیکر می فروشند این ترکیب باعث می شود کمی خاک راه زیادی را طی کند اما همچنین به این معنی است که مانند خاک طبیعی نیست بهترین راه حل ممکن است ترکیب خاک خود را بسازید.

این از ترکیب بدون خاک سنگین تر است و به اندازه خاک وحشی طبیعی نیست به خوبی زهکشی می کند، مواد مغذی زیادی را برای سال اول تامین می کند و در ابتدا بازده بسیار خوبی دارد.

هر بار که محصولی را حذف می‌کنید، مواد معدنی را که برای ساخت سلول‌های محصول مصرف شده است دور می‌اندازید، مگر اینکه همه چیز را کمپوست کنید و دوباره به آن اضافه کنید.

خاک مخلوط سه‌گانه باید با این کمپوست اضافی و مواد معدنی در طول زمان حفظ شود تا ادامه یابد برای تغذیه گیاهان در حالی که محصولات در گلخانه شما می آیند و می روند.

راه اندازی سریع توده کمپوست خود ایده خوبی است و افزودن کودهای شیمیایی به همراه کمپوست با آزمایش بالا مانند ریخته گری کرم راه دیگری برای حفظ خاک سه گانه ای است که خودتان می سازید.