مادری با روغن موتور دولتی آش پشت پا پسر 18 ساله سرباز خود را پخت

روغن موتور دولتی با کاهش اصطکاک بین قطعات و با تمیز کردن کل موتور از گرفتگی و آسیب دیدن موتور جلوگیری می کند قطعات مکانیکی عمر طولانی تری دارند و کمتر خورده می شوند بنابراین موتور عملکرد بهتری دارد و طول عمر آن افزایش می یابد.

برای دارندگان خودرو، روغن موتور در درجه اول از تعمیرات پرهزینه جلوگیری می کند بدون روان کننده، موتور به سرعت آسیب جدی می بیند به عبارت دقیق، این چیزی است که یک روغن موتور با کیفیت ارائه می دهد.

موتور روغنی بهتر کار می کند روانکاری خوب در واقع برای جلوگیری از آسیب های مکانیکی جدی ضروری است علاوه بر عملکرد موتور، هزینه نگهداری نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

اگر از روغن موتور بیش از حد استفاده شود، یا اگر سطح آن خیلی پایین باشد، اصطکاک حاصل، بازده انرژی موتور را تغییر می‌دهد که به نوبه خود مصرف سوخت را افزایش می‌دهد یک روغن با عملکرد بالا همچنین ترشحات آلاینده در جو را کاهش می دهد.

روغن

همه روغن های موتور یکسان نیستند مهم است که روغنی را انتخاب کنید که برای وسیله نقلیه شما و شرایط آب و هوایی محلی شما مناسب باشد تا از تمام مزایای آن بهره مند شوید سه نوع روغن وجود دارد:

علاوه بر نوع روغن، پارامترهای مختلفی مانند ویسکوزیته وجود دارد که در دو درجه که روی ظرف روغن مشخص شده است نشان داده می شود: درجه سرد و درجه گرم. این گریدها سیالیت روغن را با توجه به دما (بالا یا کم) نشان می دهد.

بسته به طراحی موتور، روغن باید کم و بیش سیال یا بیشتر یا کمتر ویسکوز باشد برای انتخاب روغن مناسب، به دفترچه راهنمای مالک خودرو خود مراجعه کنید یا از یک متخصص مشاوره بگیرید.

احتراق سوخت اسید خورنده ای تولید می کند که می تواند به قطعات فلزی موتور آسیب برساند با افزودنی های اضافه شده به روغن های موتور مدرن، خوردگی کند می شود.

با این وجود، با گذشت زمان و در تماس با اکسیژن، روغن موتور ممکن است اکسید شود و دیگر نقش بازدارنده خوردگی خود را ایفا نکند به همین دلیل روغن موتور باید به طور مرتب تعویض شود.