لوبیا چیتی فله امروز موجب سکته قلبی یک پیر مرد شد

حبوبات، مانند لوبیا چیتی فله امروز، سال‌ها توسط محققان تغذیه مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، زیرا معمولاً در سراسر جهان مصرف می‌شوند. تحقیقات نشان می دهد که افزایش مصرف لوبیا فواید خاصی برای سلامتی دارد.

به پیشگیری از چاقی کمک می کندارزیابی ارزش غذایی حبوبات منتشر شده در Obesity Reviews نشان داد که “جایگزینی غذاهای پر انرژی با حبوبات اثرات مفیدی در پیشگیری و مدیریت چاقی و اختلالات مرتبط با آن مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و متابولیک دارد.

خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. در یک مطالعه که به طور خاص بیماری های قلبی عروقی را مورد بررسی قرار داد، افرادی که فلاونوئیدها (نوعی آنتی اکسیدان موجود در لوبیا چیتی و سایر لوبیاها، میوه ها و سبزیجات) بیشتری مصرف می کردند، کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی بودند.

این حتی در افرادی که دریافت فلاونوئیدها نسبتاً کم بود نیز صادق بود. سطح کلسترول را کاهش می دهد. بررسی منتشر شده توسط مجله انجمن پزشکی کانادا نشان داد که گنجاندن لوبیا در رژیم غذایی به کاهش کلسترول LDL (که کلسترول بد نیز نامیده می شود) کمک می کند.

یک مطالعه مروری متفاوت نشان داد که افزایش مصرف لوبیا، نخود، عدس می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت و بدون دیابت کمک کند تا کنترل طولانی‌مدت قند خون را در رژیم غذایی خود بهبود بخشند. مرتبط: یک مطالعه در سال 2013 شواهدی منتشر کرد که فلاونول، یکی از آنتی اکسیدان‌های موجود در لوبیا، می تواند بروز دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

مطالعه دیگری که در سال 2014 منتشر شد، اشاره می کند که محتوای فیبر موجود در لوبیا همچنین به حفظ سطح قند خون سالم کمک می کند.افزایش طول عمر با فیبر یک مطالعه مروری بزرگ (شامل 1.75 میلیون نفر) به این نتیجه رسید که مصرف بالای فیبر غذایی با میزان مرگ و میر پایین تر و به طور خاص، مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی، سرطان، بیماری گوارشی، بیماری های عفونی و سایر بیماری های التهابی مرتبط است.