شخصی با هل سبز در بازار  لایه بردار قوی صورت تولید کرد

هل سبز در بازار سرشار از ترکیباتی است که ممکن است با التهاب مبارزه کند التهاب زمانی رخ می دهد که بدن شما در معرض مواد خارجی قرار گیرد التهاب حاد ضروری و مفید است، اما التهاب طولانی مدت می تواند منجر به بیماری های مزمن شود.

آنتی اکسیدان هایی که به وفور در هل یافت می شوند، از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند و از بروز التهاب جلوگیری می کنند.

یک مطالعه نشان داد که عصاره هل در دوزهای 50 تا 100 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم (23 تا 46 میلی‌گرم در هر پوند) از وزن بدن در مهار حداقل چهار ترکیب مختلف التهابی در موش‌ها مؤثر است.

مطالعه دیگری روی موش‌ها نشان داد که خوردن پودر هل باعث کاهش التهاب کبد ناشی از خوردن یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات و چربی می‌شود.

هل

اگرچه مطالعات زیادی در مورد اثرات ضد التهابی هل در انسان وجود ندارد، تحقیقات نشان می دهد که مکمل ها ممکن است وضعیت آنتی اکسیدانی را تا 90٪ افزایش دهند هزاران سال است که هل برای کمک به هضم غذا استفاده می شود.

اغلب برای تسکین ناراحتی، تهوع و استفراغ با سایر ادویه های دارویی مخلوط می شود مهمترین خاصیت هل برای رفع مشکلات معده، توانایی احتمالی آن در التیام زخم است.

در یک مطالعه، موش‌ها قبل از قرار گرفتن در معرض دوزهای بالای آسپرین برای ایجاد زخم معده، با عصاره هل، زردچوبه و برگ سبز در آب داغ تغذیه شدند این موش‌ها در مقایسه با موش‌هایی که فقط آسپرین دریافت کرده‌اند، زخم‌های کمتری ایجاد کردند.

مطالعه مشابهی روی موش‌ها نشان داد که عصاره هل به تنهایی می‌تواند به طور کامل از زخم معده جلوگیری کند یا حداقل تا 50 درصد از اندازه آن را کاهش دهد.

در واقع، در دوزهای 12.5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم (5.7 میلی گرم در هر پوند) از وزن بدن، عصاره هل مؤثرتر از یک داروی رایج ضد زخم بود.

تحقیقات لوله آزمایش همچنین نشان می دهد که هل ممکن است در برابر هلیکوباکتر پیلوری، باکتری مرتبط با ایجاد بیشتر مشکلات زخم معده، محافظت کند.

تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانیم آیا این ادویه می‌تواند همان اثر را در برابر زخم در انسان داشته باشد یا خیر.