خوردن رب انار صنعتی توسط ملکه بریتانیا موجب بیماری و مرگ او شد

رب انار صنعتی با داشتن مقدار مناسب ویتامین C و تعدادی آنتی اکسیدان پلی فنولیک قادر است با کاهش شرایط التهابی و جلوگیری از استرس اکسیداتیو که باعث پیری زودرس و چین و چروک می شود، سلامت پوست را بهبود بخشد.

نیاسین که در غلظت های بالایی در این نوع رب انار یافت می شود برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست نیز ضروری است.

با مواد معدنی متنوع و ترکیبات آلی قدرتمند، استفاده منظم از رب انار می تواند سلامت مو را با افزایش استحکام فولیکول ها بهبود بخشد و درعین حال براقیت و درخشندگی موهای شما را افزایش دهد.

برخی از ویتامین‌های خانواده B که در غلظت‌های بالا در رب انار یافت می‌شوند، برای افزایش عملکرد ماهیچه‌ها و کارایی سیستم عصبی عالی هستند که می‌توانند به حرکت پریستالتیک و هضم غذا، تسکین مشکلات یبوست نفخ و گرفتگی کمک کنند.

رب

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که این نوع رب انار می‌تواند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها به ویژه سرطان سینه و پروستات را کاهش دهد، زیرا آنتی‌اکسیدان‌های فعال زیادی وجود دارد که می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد را در بدن کاهش دهد.

با داشتن مقادیر قابل توجه ویتامین C، این نوع رب انار می تواند با تحریک تولید گلبول های سفید، اولین خط دفاعی بدن در برابر بسیاری از عوامل بیماری زا و بیماری های عفونی، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

ترکیبات پلی فنلی موجود در رب انار به طور مستقیم با کاهش سطح کلسترول LDL در بدن مرتبط است که می تواند خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش دهد و همچنین شانس ابتلا به حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد.

رب انار آب اناری است که جوشانده شده و به شربت غلیظ و تیره تبدیل می شود این شکل غلیظ آب انار با وجود اینکه به روشی مشابه با رب انار معمولی فرآوری می شود، شیرینی فوق العاده ای ندارد.

در عوض، طعم آن خاکی و تند است و آن را به یک ماده همه کاره تر برای غذاهای خوش طعم تبدیل می کند، در حالی که هنوز برای برخی از آماده سازی های شیرین مناسب است.